Previous Next

انواع سبک های ماساژ درمانی و بهترین سبک آموزش ماساژ!!!

یک سبک ماساژ یا 80 سبک ماساژ؟کدام بهترین است؟برای یادگیری انواع سبک های ماساژ و یا برای دریافت خدمات ماساژ انتخاب شما کدام است؟سبک مختلف ماساژ با طیفی گسترده‌ از انواع فشارها، حرکات لرزشی ، مالشی و ورز دادنی و فنون مختلف پیش روی‌تان قرار می‌گیرند. این سبک‌ها همگی شامل فشار، مالش، یا انجام کارهای خاص بر روی ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌های نرم بدن هستند

که توسط دست‌ها و انگشت‌ها انجام می‌شود. گاهی اوقات، حتی از ساعد، آرنج، یا پاها نیز استفاده می‌شود.اما به واقع کدام سبک ماساژ بهترین است؟سبک های ماساژ و یا سیستم‌های اجرای تکنیک ها مواردی است که شما در زندگی روزمره و بر مراکز ماساژ بسیار با آن برخورد می کنیم امروزه در مراکز خدمات ماساژ انواع مختلفی از سبک های ماساژ به مشتریان ارائه می شود اهداف اجرای تکنیکهای ماساژ در قالب سبک ها می تواند زیبایی ، درمانی ، ریلکسی ، اصلاح ناهنجاری و یا سایر موارد باشد.

 

 سبک ماساژ



انواع سبک های ماساژ چگونه تقسیم بندی می شود؟

به طور کلی در دنیای ماساژ دو دسته سبک های شرقی(آیورودا،رفلکسولوژی و ..) و غربی (سوئدی و روسی) تقسیم می شود که هر کدام دارای مزیت و معایب برای ماساژ گیرنده و ماسور هستند یعنی برخی سبک ها نمی تواند کمک شایانی به رفع مشکلات جسمی یک ماساژ گیرنده نمایند و بالعکس . این موارد به تشخیص ماسور می باشد تا بتواند بهترین سبک و بهترین تکنیک ماساژ را برای ماساژ گیرنده اجرا نمایند.
آموزشگاه های فنی و حرفه ای ماساژ دارای کلاس آموزش ماساژ انواع سبک های ماساژ از جمله سبک های شرقی و غربی ماساژ می باشند و هنرجویان می‌تواند با علاقه و یا نسبت به بازار کار اقدام به شرکت در دوره های آموزش ماساژ نمایند . البته در بیشتر موارد هنرجویان صرفاً به دلیل گرفتن گواهینامه ماساژ معتبر فنی و حرفه ای و آموزشگاه های ماساژ مراجعه می نمایند و شاید یکی از دلایل استقبال از برخی دوره های ماساژ و سبکها این موضوع باشد پس به صرف شرکت در یک دوره آموزشی ماساژ خاص در یک موسسه نمی توان به محبوبیت آن در بین جامعه به جمع بندی نهایی رسید.
انواع سبک های ماساژ درمانی چگونه شناخته می شوند؟

برخی سبک های ماساژ نیز با توجه به اینکه بسیار دیده می شوند معروف می شوند.برای مثال در دنیای امروز و فضای مجازی شما کلیپ های بسیاری از تکنیکهای ماساژ را مشاهده می نمایید و وقتی یک فیلم ماساژ به وفور در بین علاقمندان دست‌به‌دست شود آن سبک و شیوه اجرای ماساژ مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد اما این موارد دلیل محکمی برای انتخاب بهترین سبک ماساژ نمی باشد و شما باید از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنید.از دید کارشناسان ماساژ وقتی افرادی برای مشکلات جسمانی و روحی خود به یک ماسور مراجعه می نمایند و بعد از طی کردن چند جلسه درمان می شوند و به کار ماسازور ایمان می اورند با تعاریفی که در اجتماع دارند باعث محبوبیت آن سبک و ماسور می شوند.
علاقه و اشتیاق به یادگیری تکنیک های ماساژ با اهداف ریلکسی یا درمانی می تواند یکی دیگر از دلایل توجه به سک شیوه خاص ماساژ باشد . معمولا هنرجویان ماساژ اگر قصد اجرای تکنیک های ریلکسیشن داشته باشند در برخی سبک های ماساژ خاص شرکت می نمایند و اگر قصد انجام تکنیک های درمانی ماساژ را داشته باشد سبک های دیگری را انتخاب می کند پس کاربرد و نیاز هنرجو نیز می تواند عامل تاثیرگذار دیگری برای انتخاب بهترین سبک ماساژ باشد به شرطی که وی بتواند تکنیک ها را بدرستی انجام دهد و مشتری نیز به نتیجه برسد.
روش دیگری برای پی بردن به اینکه کدام سبک ماساژ بهترین است این می باشد که شما ببینید مخاطبان شما چه سبک ماساژی را بیشتر دوست دارند با مراجعه به مراکز معتبر ماساژ که سبک های مختلفی را ارائه می دهند و آماری که از مخاطبان به دست می آورید می توانید متوجه این موضوع شوید.معمولاً در بین خانم‌ها و آقایان تفاوت زیادی برای انتخاب سبک ماساژ وجود دارد خانمها معمولا به سبک هایی که مرتبط با زیبایی باشد اهمیت بیشتری میدهند اما برای آقایان قضیه کمی برعکس است آقایان معمولا سبک های ریلکسیشن و یا پرفشار را بیشتر ترجیح می‌دهد به همین دلیل سبک های ماساژ دیپ تیشو سوئدی دارای مخاطبان بیشتری برای آقایان است دقت داشته باشید که خانم ها نیز سبک هایی نظیر ماساژ صورت ، شمع ، شکلات و سنگ داغ را بسیار دوست دارند.با توجه به گذشت زمان و همچنین علاقه مردم نسبت به تجربه موارد جدید در هر حوزه‌ای حتی ماساژ مخاطبان ترجیح می دهند در اولین جلسه ماساژ خود یک سبک یا مدل متفاوت ماساژ را دریافت نماید حال می‌توان در آن سبک ماساژ از یک ابزار خاص استفاده شود و یا ماسور تکنیک ها را به شیوه جدید و لذت بخش تری برای ماساژ گیرنده اجرا نماید.
و اما بهترین سبک ماساژ

برای انتخاب بهترین سبک ماساژ باید از چند زاویه نگاه کنیم یک کاربرد ماساژ شما در اولین قدم نیاز مشتری را تشخیص می دهید و با توجه به نیاز مشتری بهترین سبک یا تکنیک ماساژ را برای به اجرا می نماید در قدم دوم باید تکنیک و سبکی را ارائه نمایید که خودتان نیز در آن دارای مهارت کافی باشید ، در واقع بهترین "سبک ماساژ" سبکی است که مشتری بهترین جواب را از آن بگیرد و مشکلش حل شود.منظور از مشکل در این مقاله ریلکسیشن و یا درمان می باشد و شما باید مشتری را قدم به قدم در تمام زمان های جلسات ماساژ به این هدف رهنمون کنید.همچنین در پایان این نکته را یاد اور می شوم بهترین سبک ماساژ شیوه ای است که شما ان را با علاقه و اشتیاق انجام می دهید و از ان لذت می برید.
آموزش سبک های ماساژ

بهترین مکان برای یادگیری و آموزش سبک های ماساژ مراکز فنی و حرفه ای معتبر و دارای مجوز می باشد زیرا می توانید مجوز مرکز ماساژ را بعد از پایان دوره بدست بیارید.آموزش سبک های ماساژ را با توجه به موارد بالا فرا بگیرید و سرمایه خود را بدرستی هزینه کنید.

این عناوین را هم بخوانید