Previous Next

لیست کامل فواید ماساژ درمانی که باید بدانید

فواید ماساژ به قدری فراوان و بی‌نظیر است که به جرات می‌توان آن را معجزه نامید.ماساژ بدن معمولاً به عنوان بخشی از طب جایگزین و مکمل در نظر گرفته می‌شود. ماساژ و ماساژ درمانی یک روش قدیمی برای تسکین دردهایی مانند، درد مفاصل، عضلات و اعصاب پایین کمر، گردن، سر درد می‌باشد.



ماساژ راهی برای سالم سازی بدن و روی مجراهای اصلی و فرعی انرژی حیاتی در بدن تاثیر مثبت می گذارد.ماساژ دادن روشی ساده و آسان است..قدمت ماساژ درمانی به هزاران سال قبل برمی‌گردد. قدیمی‌ترین منابعی که به ماساژ درمانی اشاره کرده‌اند، متونی از چین، ژاپن، هند، تمدن‌های عربی، مصر و یونان و روم باستان است.می توایند از پزشک یا دوستان تان در این خصوص سوال کنید.فواید ماساژ درمانی در سبک های تخصصی بسیار بالاست و ماسور می تواند با اجرای تکنیک های ماساژ اصولی مشتری را از فواید ماساژ درمانی بهره مند سازد.فواید و مضرات ماساژ همیشه باید توسط ماسور لحاظ شود تا بتواند بهترین کیفیت ماساژ را به مشتری خود ارائه نماید. برخی از افراد بدون تست های اولیه و نظر پزشک اقدام به انجام ماساژ می نمایند که این ممکن است باعث آسیب به کلاینت ماساژ شود.برخی موارد مانند واریس و یا بیماری های ام اس باید با ملاحضات خاصی ماساژ برای انها انجام شود.شاید پر بیراه نیز نباشد که بگوئیم ماساژ حس درمانی نیز می کند.بدین صورت که انتقال انرژی از دستان ماسور با ماساژ گیرنده بسیار ضروری و مهم است و اگر خود ماسور دارای روحیه ی مناسب و مساعد برای ماساژ دادن نباشد نمی تواند به راحتی حس خوبی را به ماساژ گیرنده منتقل نماید.

 

ماساژ درمانی



در کتاب ماساژ درمانی در فصول ابتدایی همیشه بخشی را برای شناخت "فواید ماساژ" تخصیص می دهند و فواید ماساژ برای سیستم های مختلف بدن مانند فیزیولوژی ، بیماری ها و همچنین مشکلات روانی بررسی می شود.برای مثال در کلاس های آموزش ماساژ صورت فواید ماساژ سر به دقت آموزش داده می شود.همچنین در کنار شناخت فواید ماساژ سر باید موارد احتیاط یا مضرات ماساژ سر نیز مورد تدریس توسط مدرس ماساژ قرار گیرد.به عنوان نمونه بسیاری از شاگردان ماساژ سوال می پرسند که چرا بعد از جلسات ماساژ کلاینت ما دچار سردرد می شود؟امروزه دیده شده است که مباحث کلاس آموزش ماساژ اسلامی نیز در برخی دوره ها تدریس می شود که با توجه به ناشناخته بودن آن نیاز به کار و فعالیت بیشتری دارد.همانطور که اطلاع دارید ماساژ برای دو بعد روانی و جسمی بدن دارای تاثیر مثبت می باشد.یکی از نمونه های آن ماساژ درمانی برای افسردگی است . در این نوع ماساژ استفاده از روغن های مخصوص ماساژ ، تکنیک های منحصر به فرد برای نقاط مختلف ماساژ و همچنین روانشناسی توسط ماسور از اهمیت بالایی برخوردار است.

از دیگر شاخه های پر کاربرد ، ماساژ درمانی طب سنتی است.همانطور که می دانید قدمت آموزش طب سنتی و گیاهان داروئی در کشور ما بسیار بالا می باشد و یکی از شاخه های آن نیز ماساژ درمانی غمز و دلک بوده است که متاسفانه امروز خیلی مورد توجه قرار نمی کیرد و در مراکز اسپا جای خود را به ماساژهای لوکس و نوین داده است.اما فواید ماساژ درمانی طب سنتی بر کسی پوشیده نیست و همیشه در مراکز طب سنتی مورد توجه پزشکان طب سنتی قرار گرفته است.یک ماساژ عالی و حرفه ای سیستم عصبی و گردش خون بدن را بهبود می بخشد . درد عضلات را تسکین می دهد و در شرایطی مانند آرتروز ، سیاتیک و اسپاسم ماهیچه ها به مدیریت درد کمک می کند. اگر بتوانید هفته ای یا ماهی یک بار ماساژ بگیرید آرامش بخش است .به خاطر داشته باشید که اگر تب ، عفونت ، التهاب ، پوکی استخوان یا سایر شرایط خاص پزشکی دارید ماساژ ایده خوبی نیست. اگر درمورد اینکه آیا ماساژ مناسب شماست سؤالی دارد قبل از قرار ملاقات خود با یک پزشک متخصص صحبت کنید.
اینکه در هفته چند بار باید ماساژ بگیرید به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نیازهای جسمی و عاطفی ، میزان استرس و حتما بودجه شما. شکی نیست که هنگام دریافت مرتب ماساژ بیشترین مزایای سلامتی را از ماساژ تجربه خواهید کرد. به طور معمول ، دو یا یک بار در هفته برای افراد ایده آل است. اگر دچار درد مزمن هستید یا مسئله خاصی در بدن دارید برای رفع آن نیاز به ماساژ پیدا می کنید ممکن است لازم باشد هر هفته (یا حتی دو بار در هفته) بیایید تا اینکه احساس بهتری پیدا کنید.هنگامی که احساس خوبی کردید ، یک بار در ماه حداقل توصیه شده برای حفظ سلامتی است. اگر شروع به کشش ورزشی در کنار ماساژ کنید انعطاف پذیری عضلات شما می توانند به الگوهای قدیمی خود بازگردند به خصوص اگر تحت استرس کاری خاصی قرار دارید. در طی جلسات ماساژ به بدن خود گوش دهید تا بهترین واکنش آن به بدن را دریابید.
فواید ماساژ درمانی برای بدن شامل چه مواردی است؟

کاهش اضطراب
بهبود اختلالات گوارشی
تاثیر مثبت بر بیماران دارای فیبرومیالژیا
کاهش و رفع سردرد
بهبود بی خوابی مربوط به استرس
تسکین دردهای مرتبط با سندروم درد میوفاسیال
بهبود سریعتر صدمات بافتی
کم نمودن آسیب های ورزشی

پیشنهاد ویژه : ماساژ بدن را چگونه بهتر انجام دهیم ؟

فواید ماساژ,فواید ماساژ درمانی
فواید ماساژ برای دستگاه های بدن انسان به چه صورت است؟

فواید ماساژ برای دستگاه گردش خون : ماساژ با تشديد جريان خون در تمام سيستمهاي بدن ، فشار وارد بر رگها و سياهرگها را كم مي كند و گردش خون ضعيف را بهبود مي بخشد و ناراحتيهاي قلبي را كاهش ميدهد . تعداد ضربان قلب كاهش مي يابد و فشار خون بالا كم ميشود و بدين ترتيب قلب تقويت ميگردد .
فواید ماساژ برای دستگاه لنفاوي : از طريق ماساژ دستگاه لنفاوي تحريك ميشود و جريان لنف در بدن سرعت مي يابد . با ماساژ تركيبات سمي و مضر كه به علت فشارهاي جسمي و رواني بيش از حد در بدن انباشته شده است به سرعت از بين مي رود .
فواید ماساژ برای دستگاه تنفسي و گوارش : به محض اينكه فعاليت ششها به واسطه ماساژافزايش مي يابد بهتر كار مي كند . با ماساژ بيشتر ريتم تنفس آرام و عميق خواهد شد . ماساژ از بروز يبوست جلوگيري مي كند و ماهيچه هاي جداره روده ها و شكم را تقويت مي كند و سبب ترشح هضم غذا در كبد ، لوزالمعده ، و معده و روده ها ميشود و ماساژ علاوه بر اينكه به هضم غذا و دفع مواد زايد بدن كمك مي كند ، جذب مواد غذايي هضم شده را افزايش ميدهد .
فواید ماساژ برای پوست و بافتهاي سلول زير پوست : ماساژغدد چربي و عروق را تحريك مي كند و با تقويت عملكرد آنها سموم مترشحه را دفع مي نمايد . مخاط پوست باز ميشود و تنفس ، نرمي و قدرت كشش پوست بيشتر ميشود . حالت پوست و رنگ و خاصيت كشش آن افزايش مي يابد و پس از ماساژ پوست از شادابي و طراوت مي درخشد .
فواید ماساژ برای دستگاه ادراري : ماساژ شكم و پشت فعاليت كليه را افزايش ميدهد و بدين ترتيب دفع مواد زايد تقويت ميشود .

حتما بخوانید : چرا باید ماساژ یاد بگیریم ؟

فواید ماساژ,فواید ماساژ درمانی
فواید ماساژ درمانی برای لاغری

فواید ماساژ درمانی برای لاغری در حال تحقیق و بررسی است و بسیاری از ماسورهای مجرب با ارائه تکنیک های لاغری برای قسمت های پشت ، پهلو و شکم و ران ها سعی در کاهش چربی این ناحیه دارند.عده ای از فیزیولوژیست های ورزشی اعتقاد دارند با افزایش گردش خون و دما در قسمتی از بدن می توان با انجام تمرینات ورزشی چربی سوزی موضعی را انجام داد و عده ای با این نظریه مخالف هستند.در ماساژ لاغری از ابزار تخصصی نظیر وردنه ها و چوب های مخصوص در کنار روغن های لاغری استفاده می شود.
فواید ماساژ درمانی صورت

صورت بخش مهمی از بدن انسان است و این نکته برای افرادی که به زیبایی شان اهمیت می دهند بسیار مهم است که پوست صورت صاف و درخشان داشته باشند و اثری از چین و چروک های در پوست صورتشان نباشد.فواید ماساژ درمانی برای صورت می تواند از چند منظر دیده شود . یکی بحث نقاط فشاری درمانی برای صورت و بحث دیگری انجام تکنیک با هدف سیستم لنفاوی می باشد.مسلما تاثیرات و فواید ماساژ صورت در طی چند جلسه می تواند بسیار به چشم بیایید و تاثیر گذار باشد.با انجام تکنیک های ماساژ درمانی برای صورت می تواند پف های غیرطبیعی در صورت را تا حد زیادی کاهش دهید.
خواص ماساژ درمانی با روغن زیتون

امروزه کمتر کسی هست که در لحظه شروع دردهای عضلانی و مفصلی خود از روغن زیتون استفاده نکند.فایده روغن ماساژ زیتون بسیار بیشتر از سایر روغن های صنعتی است و همیشه به عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار گرفته است.استفاده آسان و دم دست بودن رومغن ماساژ زیتون و همچنین سودمند بودن آن برای بدن همیشه از خصوصیات مورد توجه قرار گرفتن آن توسط ایرانیان بوده است.

نظر شما درباره سایر فواید ماساژ درمانی چیست؟خوشحال میشیم زیر همین مقاله در قسمت نظرات برای ما بنویسید

این عناوین را هم بخوانید