آموزش ماساژ فیلیپینی

آموزش ماساژ فیلیپینی

. Hilot یک واژه فیلیپینی به معنای "ماساژ شفابخش" می‌باشد که در گذشته توسط اطبای سنتی و با اهداف درمانی انجام می‌شده است.در فیلیپین از دیرباز آموزش ماساژ فیلیپینی به صورت موروثی از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود و افراد نسل بعد تکنیک‌های این نوع ماساژ را از خویشاوندان خود می‌آموزند و آن را مانند موهبتی خدادادی می‌دانند که باید حفظ شود.

از آن جایی که این نوع ماساژ باعث بهبودی و شفای فرد می‌شده است، افرادی که این نوع ماساژ را انجام می‌دادند در گذشته بسیار محبوب و مورد احترام بوده‌اند. امروزه نیز این نوع ماساژ در کنار ماساژهای باستانی هندی، شیاتسو و رفلکسولوژی مجددا محبوبیت سابق خود را بازیافته‌اند و در مراکز بسیاری ارائه می‌شوند.
Hilot یک واژه فیلیپینی به معنای "ماساژ شفابخش" می‌باشد که در گذشته توسط اطبای سنتی و با اهداف درمانی انجام می‌شده است.در فیلیپین از دیرباز آموزش ماساژ فیلیپینی به صورت موروثی از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود و افراد نسل بعد تکنیک‌های این نوع ماساژ را از خویشاوندان خود می‌آموزند و آن را مانند موهبتی خدادادی می‌دانند که باید حفظ شود. از آن جایی که این نوع ماساژ باعث بهبودی و شفای فرد می‌شده است، افرادی که این نوع ماساژ را انجام می‌دادند در گذشته بسیار محبوب و مورد احترام بوده‌اند. امروزه نیز این نوع ماساژ در کنار ماساژهای باستانی هندی، شیاتسو و رفلکسولوژی مجددا محبوبیت سابق خود را بازیافته‌اند و در مراکز بسیاری ارائه می‌شوند.
"آموزش ماساژ فیلیپینی" بر ماساژ عمیق بافت‌های نرم متکی است.ماساژ فیلیپینی جهت ریلکس کردن ذهن و شفای بدن انجام می‌شود و قسمت‌هایی از بدن که دچار عدم تعادل انرژی و یا ناخوشی را شناسایی می‌کند. خب شاید سوال کنید این کار چطور صورت می‌گیرد؟ با چک کردن ضربان قلب، گرمی و سردی بدن، فرنولوژی (علمی که از روی شکل جمجمه نوع شخصیت و توانایی‌های فرد را پیش بینی می‌کند )، تحلیل کردن ویژگی‌های ادرار، مدفوع و عرق این کار صورت می‌پذیرد. جالب است بدانید بیشترین متقاضیان این نوع ماساژ کودکانی هستند که با شکایت تب، سرفه و یا بیماری‌های تنفسی مراجعه می‌کنند. ماساژورهای این نوع ماساژ معتقدند که با دریافت یک دوره ماساژ حتی در عرض چند دقیقه؛ سلامت سیستم تنفسی این کودکان بهبود پیدا می‌کند و تب شان تخفیف می‌یاید.
برای آموزش ماساژ فیلیپینی به چه موادی نیاز می‌باشد؟
در ماساژ فیلیپینی از نوارهایی استفاده می‌شود که از برگ درختان موز تهیه شده‌اند و کاملا با روغن نارگیل آغشته شده‌اند و روی پوست بدن قرار داده می‌شوند. برگ درخت موز حاوی عناصری است که خاصیت پزشکی و درمانی دارند. به علاوه برگ درخت موز خاصیت ضد عفونی دارد و برای درمان ناخوشی‌های بدن از تب گرفته تا حتی کشیدگی تاندون‌ها و از جا رفتگی مفاصل استفاده می‌شود.
در آموزش ماساژ فیلیپینی، استفاده از انواع مختلف گیاهان و برگ درخت موز در طی ماساژ به فرد آموخته می‌شود. به علاوه ماساژورها می‌آموزند چگونه نقاطی از بدن که دچار عدم تعادل انرژی و ناخوشی هستند؛ شناسایی کنند و به هدف اصلی ماساژ فیلیپینی که حفظ هارمونی و تعادل بدن است؛ برسند.

فواید ماساژ فیلیپینی
ریلکس کردن عضلات بدن
کاهش درد عضلانی
از بین بردن استرس
بهبود جریان خون
ارتقای سلامت پوست
تسکین کشیدگی تاندون و مفاصل
تشخیص مشکلات اسکلتی عضلانی
کمک در زایمان کردن و بهبود پس از زایمان
کاهش احتمال سقط جنین

آموزش ماساژ فیلیپینی – چه نوع تکنیک‌هایی در این ماساژ استفاده می‌شود؟
ماساژ فیلیپینی مثل سایر ماساژها با پخش کردن روغن روی بدن آغاز می‌شود. سپس ماساژور بدن را لمس می‌کند تا نقاطی که انرژی در آن جا جمع شده است را پیدا کنند. برای آن دسته ماساژورهایی که حرفه‌ای باشند؛ پیدا کردن این نقاط کار دشواری نخواهد بود و در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرد. پس از پیدا کردن این نقاط، با انجام حرکات دایره‌وار و حرکاتی با جهت بالا و پایین، انرژی را آزاد می‌کنند.
تصور بر این است نقاطی که سردتر یا گرم‌تر از سایر قسمت‌های بدن باشند، محل تجمع انرژی هستند. با حرکت دادن نوارهای برگ درخت موز روی بدن؛ در حالی که با روغن نارگیل آغشته شده استف می‌توان این نقاط را پیدا کرد. جایی که حرکت دادن این نوارها روی بدن مشکل‌تر شد یا به پوست بدن چسبید، آن قسمت جایی است که باید ماساژ داده شود.
اگر به این نوارها دسترسی ندارید می‌توانید از نوارهای پلاستیک استفاده کنید که حدود 7 سانتی متر عرض و 15 سانتی متر طول داشته باشند. ابتدا روی پوست را با روغن بپوشانید و این نوار را روی پوست حرکت دهید، هرجا که این نوار گیر کرد؛ همان قسمتی است که باید یک ماساژ کامل انجام شود.

این عناوین را هم بخوانید