ماساژ سر ، تکنیک هایی که به سادگی یاد می گیرید

ماساژ سر ، تکنیک هایی که به سادگی یاد می گیرید

در این مقاله آموزش ماساژ سر با متد هندی آموزش داده می‌شود. بر این اساس ابتدا لازم است آموزش ماساژ سرشانه‌ها، شانه‌ها، گردن و بالای کمر ارائه شود و در انتها با آموزش ماساژ سر تکمیل می‌گردد.یکی از دلایلی که بسیار از افراد به جلسات تخصصی ماساژ سر علاقه مند می می باشند اموزش ماساژ سر برای رشد مو است.



تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن های گیاهی نظیر رزماری می تواند در کنار تکنیک های ماساژ سر بسیار مفید واقع شود.عوارض ماساژ سر برای افرادی که ماساژهای بسیار پرفشاری را در این ناحیه دریافت می نمایند بسیار مشهود می باشد و توصیه می شود که این افراد حتما به ماسور خود نکات لازم و تجربه های قبلیشان را از ماساژ سر که باعث سردرد شده است را یادآور شوند.سوالی که اکثر دوست داران به "ماساژ سر" از ماسورها می پرسند این می باشد که ایا ماساژ سر باعث جلوگیری از ریزش مو میشود؟ریزش مو به عوامل بسیاری بستگی دارد اما اگر فرد آموزش ماساژ را به صورت علمی و اصولی توسط ماساژور مجرب دریافت نماید امکان ریزش مو به حداقل خواهد رسید.امروزه وسیله های ماساز سر در فروشگاه لوازم ماساژ برای عموم عرضه می شود.ماساژور سر معمولا در دو دسته مکانیکی و الکتریکی عرضه می شود که ماسازور سر چنگکی یکی از معروف ترین و پرفروشترین ابزار ماساژ سر می باشد.

حتما بخوانید : دوره آموزش ماساژ صورت با مدرک ماساژ بین المللی

آموزش ماساژ سر با متد هندی

از آن جایی که متد ماساژ هندی این روزها حسابی در غرب طرفدار پیدا کرده، سعی کردیم مقاله آموزش ماساژ سر را بر اساس متد هندی برای تان آماده کنیم. متد آموزش ماساژ هندی به حدود چهار هزار سال قبل برمی‌گردد و بر اساس چاکراها و مسیرهای عبور انرژی، روش‌های خاصی برای آموزش ماساژ ارائه می‌کند و بسیار هم محبوب است.
آیا شرایط خاصی برای ماساژ سر به روش هندی نیاز است؟
فقط سعی کنید محیط آرامی پیدا کنید که حواس فرد را پرت نکند.
دمای اتاق خیلی سرد یا گرم نباشد و برای او مطبوع باشد. می‌توانید یک موسیقی آرام در زمینه کارتان فراهم کنید و یا چند شمع هم در اطراف روشن کنید!
آغاز آموزش ماساژ سر و گردن به روش هندی

1.آماده سازی
یک صندلی راحت پیدا کنید که فرد بتواند دست‌هایش را روی دسته‌های آن بگذارد. از او بخواهید هرگاه احساس درد داشت، شما را مطلع کند
2. ماساژ شانه
با ماساژ بازوها، شانه، قسمت بالای کمر و گردن شروع کنید تا خستگی و تنش فرد را ابتدا دور کنید. عضله ذوزنقه‌ای (عضله‌ای که در قسمت سرشانه وجود دارد ) به آرامی فشار دهید. ماساژ را از قسمت نزدیک به گردن شروع کنید و سپس به سمت شانه‌ها حرکت کنید. این حرکت را سه بار تکرار کنید و هر بار فشار بیشتری اعمال کنید.


3. ماساژ اطراف ستون فقرات
شست‌های دو دست تان را به صورت کشیده روی عضلات اطراف ستون مهره‌ها در نزدیکی گردن قرار دهید. حالا با شست دست تان حرکات دایره‌واری به شکل حلقه روی این عضلات اعمال کنید.
4. ماساژ سرشانه‌ها
ساعد دست‌هایتان را روی دو طرف گردن قرار دهید. در حالی‌که مچ دستتان را می‌چرخانید، فشار را به سرشانه‌ها اعمال کنید. چند سانتی متر جلوتر هم همین کار را تکرار کنید. وقتی به شانه‌ها رسیدید به عقب بازگردید و دو مرتبه دیگر این کار را انجام دهید.
5. ماساژ گردن

پیشنهاد ویژه : ماساژ صورت تصویری و نکات مهمی که نمی دانید

ماساژ قاعده‌ی سر

حرکات دایره‌واری که روی کمر انجام می‌دادید، اینجا هم انجام دهید. از بالای کمر به سمت بالا حرکت کنید و این حرکت را سه بار انجام دهید
ماساژ گردن
یک دست تان را بر یک طرف گردن بگذارید. دست دیگر را روی پیشانی بگذارید تا از افتادن سر جلوگیری کند. حالا شست همان دستی که روی گردن قرار دارد را باز کنید و آرام به سمت بالا حرکت دهید. وقتی به قاعده‌ی سر رسیدید چند لحظه مکث کنید و فشار مناسبی اعمال کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. مراقب باشید فشار زیادی بر ستون فقرات اعمال نکنید.
کج کردن سر به سمت جلو

دستتان را پشت گردن بگذارید و بدون این که فشار زیادی اعمال کنید، سر را به سمت جلو کج کنید.
به عقب بردن سر

بدون آن که فشار زیادی اعمال کنید سر را به شکل عمودی عقب ببرید.
حرکات جلو و عقب بردن سر را سه مرتبه تکرار کنید.
6. سر
ماساژ سر
ابتدا اگر فرد موهایش بسته، آن را باز کنید. دست‌هایتان را مثل حالتی که شامپو می‌زنید روی سر فرد قرار دهید و به سمت بالا حرکت دهید. دست‌تان را طوری روی سر قرار دهید که هم انگشتان و هم کف دست روی پوست سر باشد. وقتی به انتهای مسیر رسیدید با کف دست فشار کمی اعمال کنید. دستتان را حدود چهار یا پنج مرتبه در جهات مختلفی حرکت دهید و تمام پوست سر را پوشش دهید.
مالش پوست سر
یک دست تان روی پیشانی و دست دیگر را پشت سر فرد بگذارید. با کف دستتان فشار نسبتا شدیدتری به جلو و عقب اعمال کنید، هرجایی که دستتان می‌رسد این کار را انجام دهید. حالا دست تان را عوض کنید و منطقه مخالف را مالش دهید.
حالا به مدت یک دقیقه فقط با نوک انگشتان تان پوست سر را در همه جهات به سرعت مالش دهید.
حرکت نهایی را با جلو کشیدن سر به جلو انجام دهید. با انگشتانتان از خط ابرو به سمت گیج‌گاه حرکات دایره‌واری به شکل حلقه اعمال کنید.
این حرکات را سه مرتبه انجام دهید.
دستتان را از قسمت جلوی سر به سمت عقب حرکت دهید. هر چه به پشت سر نزدیکتر می‌شوید فشار را کمتر کنید. این کار را به مدت یک دقیقه انجام دهید.

این عناوین را هم بخوانید