آموزش ماساژ سیاوش علیخانی پدر ماساژ ایران

یکی از افرادی کع بسیار در زمینه ماساژ به شهرت رسید استاد سیاوش علیخانی بود که دوره های آموزشی ماساژ را به صورت کارگاه های یک روزه و همایشی در تهران برگزار می کرد.بعد از مرگ ایشان بسیاری از افراد به دنبال شناخت این چهره فعال در حوزه ماساژ بودند و از همین رو این مقاله توسط سایت ورزمان تهیه دیده شده است.

بیوگرافی سیاوش علیخانی کیست؟

سیاوش علیخانی متولد دهه 60 شمسی بود که در تهران زندگی می کرد و بواسطه علاقه وارد حوزه کاری ماساژ شد.وی دوره های آموزشی ماساژ را مدارس واتپو تایلند گذرانید و پس از ورود به کشور سریعا وارد بازار کار آموزش ماساژ شد و مدتی در قالب آموزشگاه فنی و حرفه ای نگین سلامت و مدتی هم به عنوان موسسه آموزشی فعالیت خود را انجام داد. سیاوش علیخانی که خود را پدر ماساژ ایران می دانست، اولین مدرس ماساژ در شبکه های صدا و سیما مانند شبکه سلامت و شبکه دوم سیما بوده است. اونماینده رسمی انجمن ماساژ تایلند در ایران و همچنین برگزار کننده ورکشاپهای آموزش ماساژ در تهران بوده است.

موسسه ماساژ سیاوش علیخانی

پس از انحلال آموزشگاه فنی و حرفه ای نگین سلامت ، استاد سیاوش علیخانی اقدام به راه اندازی موسسه ماساژ توسعه سلامت سیاوش نمود که کار آن برگزاری همایش های تخصصی ماساژ یک روزه بود.ماساژ صورت و سبک های دیگر توسط استاد سیاوش علیخانی در دوره های فشرده یک روزه ایشان که بیشتر مناسب افراد شهرستانی بود برگزار می شد.آموزش ماساژ استاد سیاوش علیخانی بواسطه تبلیغات گسترده ایشان در شبکه های ماهواره ای بسیار معروف شده بود.استاد سیاوش علیخانی ماساژ را در کشور تایلند فرا گرفتند.ماساژ استاد علیخانی بیشتر بر پایه اموزه های ایشان در کشورهای شرق آسیا بود که بصورت اویل اجرا می شد.ماساژ درمانی سیاوش علیخانی توسط ایشان هیچگاه تدریس نشد زیرا اعتقاد داشتند برای یادگیری مانورهای دستی تخصصی درمانی می بایست در دوره های حرفه ای تر شرکت نمود. سیاوش علیخانی ویکی پدیا نداشت و صفحات ایشان به کانال تلگرام و اینستاگرام محدود می شد.

پدر ماساژ ایران سیاوش علیخانی بود؟

این لقبی که آقای سیاوش علیخانی برای خود قرار داده بودند و موافقان و مخالفان بسیاری داشت و هر چند سایر افراد در حوزه ماساژ به تقلب از دست ایشان خود را مجددا پدر ماساژ و پسر و نوه ماساژ نامیدند.

هزینه آموزش ماساژ سیاوش علیخانی

ورکشاپ و کلاس های یک روزه استاد "سیاوش علیخانی" که به صورت همایش برگزار می شد مبلغی ما بین 1 میلیون تا 5/1 میلیون در سال 1398 بود.

اتهامات ، دستگیری و بازداشت سیاوش علیخانی

نوزدهم فروردین ماه امسال زنی به همراه پرونده‌ای از مرجع قضایی به پایگاه چهارم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و گفت: مدتی پیش در فضای مجازی با تبلیغات فردی که خود را پدر ماساژ ایران نامیده بود مواجه شدم. او عکس هایی از برگزاری سمینار در شهرهای مختلف و حتی چندین کلیپ از نمونه برنامه های پخش شده در شبکه های فارسی زبان خارجی که به عنوان استاد مدعو در رابطه با ماساژ و مقوله انرژی درمانی در آن همایش شرکت کرده را در صفحه شخصی اش بارگذاری کرده بود.
شاکی ادامه داد: این فرد پس از پرداخت هزینه شرکت در سمینار به حساب بانکی که اعلام کرده بود، به محل برگزاری مراجعه کردم. با پایان کلاس آموزشی وی به کلیه حاضران که تعداد کثیری بودند قول اعطای مدرک مربیگری ماساژ را داد، ولی به بنده پیشنهاد همکاری و سرمایه گذاری در خصوص برگزاری همین نمونه سمینارها در خارج از کشور را ارائه کرد و مقرر شد در سود حاصله شریک باشیم. بدین ترتیب مبلغ 90 میلیون تومان را به حساب دو نفر به نام های شیرین و میلاد واریز کردم. اما پس از مدتی متوجه فریبکاری اش شده و درخواست وجه پرداختی را کردم که پس از مدتی متواری شد.
البته لازم به ذکر است از تحقیقات پلیس گزارشی در نت در مورد این ادعا پیدا نکردیم

سیاوش علیخانی کلاهبردار بود؟

بعد از این اخبار که به سرعت در فضای مجازی وایرال شد استاد سیاوش علیخانی ویدیویی را از خودشان منتشر کردند که نشان می داد آزاد هستند و مشغول فعالیت می باشند.

علت مرگ استاد سیاوش علیخانی

بعد از شوک وارده از طرف خبرگزاری ها و اخبار ایشان با انتشار ویدیوی دیگر از حالت جسمی و روحی بد خود که در یک مرکز نگهداری پزشکی بستری بودند خبر دادند که نشان از تاثیر اتفاقات بر روی وی می داد.

سیاوش علیخانی درگذشت

در نهایت ایشان پس از تحمل بیماری دارفانی را وداع گفتند و فوت شدند و در بهشت زهرا به خاک سپرده شدند.
منبع:
https://www.instagram.com/ostad_siavashalikhani/

این عناوین را هم بخوانید