طب سنتی واریکوسل چیست؟

طب سنتی واریکوسل چیست؟

در مردان بیماری شایع وجود دارد که بیضه آنها را واریسی می کند ، این بیماری که واریکوسل نامیده می شود نادر نیست و افراد زیادی از آن شاکی هستند. در علم پزشکی این بیماری درمان هایی دارد. امروزه واریکوسل درمان طب سنتی واریکوسل دارد. در این مطلب با قسمتی از آن آشنا می شوید.جالب است بدانید که 10 درصد مردان دچار بیماری واریکوسل می شوند و این بیماری عامل مهمی در ناباروری می باشد. این بیماری معمولا از سن بلوغ خود را نشان می دهد ولی ممکن است در سنپایین تر یا بالاتر هم ظاهر شود.

علائم واریکوسل
این بیماری معمولا با بزرگ شدن بیضه خود را ثابت می کند و گاها بعد از ازدواج بدلیل ناباروری متوجه می شوند. ولی در بعضی مواقع هم در حین معاینه متوجه این بیماری در مردان می شوند. بیشتر در سمت چپ بیضه ظاهر می شود. اگر این علائم را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید و از طب سنتی واریکوسل غافل نشوید.
طب سنتی واریکوسل و درمان آن
در طب سنتی واریکوسل آمده است که روش تغذیه بیمار یا برای پیشگیری بسیار مهم می باشد. سعی کنید از غذاهای سودازا دوری کنید، لباس های تنگ و چسبان نپوشید، اگر متوجه شدید که واریکوسل خفیف دارد و برای کاهش آن می خواهید کاری انجام دهید سعی کنید به صورت سرپا و ایستاده کاری انجام ندهید. از غذاهایی مانند آش سماق و یا خود سماق استفاده بیشتری داشته باشید. اگر طبع غذایی خوبی دارید سرکه شیره هم گزینه مناسبی برای این بیماری می باشد. یکی از داروهای طب سنتی واریکوسل که بسیار تاکید شده است آب پنیر می باشد، که اگر هر روز صبح ناشتا 2 لیوان استفاده کنید و بخورید در کاهش این بیماری به خود بسیار کمک کرده اید.
سعی کنید مصرف این غذاها را به حداقل برسانید: غذاهای سودازا که شامل سرخ کردنی ها، گوشت گاو و گوساله، گوشت های منجمد، لبنیات کهنه و مانده، فست فود ها، فلفل دلمه، بادمجان و چای و . . .
در "طب سنتی واریکوسل" آمده است که، از گرسنگی، بی خوابی و استرس دور باشید.
ورزش کنید:
ورزش کردن آرام و ملایم به شما کمک می کند که بدن خود را از مواد زائد پاک کنید. این را بدانید که پیاده روی تند در درمان این بیماری به شما بسیار کمک می کند.
درمان بیماری، با طب سنتی واریکوسل
خاکشیر:
در طب سنتی واریکوسل خاکشیر بسیار کمک کننده می باشد. اگر شما هر صبح ناشتا خکشیر را با یک لیوان آب جوش و شیرین میل کنید به کاهش این بیماری بسیار کمک می کند. اگر این کار را 3 تا 4 ماه ادامه دهید حتما تاثیر آن را خواهید دید.
برای این بیماری در طب سنتی واریکوسل داروهای ضد سودای زیادی آمده است. دم کرده گل گاو زبان داروی گیاهی خوبی برای این بیماری است . البته سنبل طیب هم در این بیماری بی تاثیر نیست. شما می توانید مخلوط این دو گیاه را با هم میل کنید .
استفاده از سکنجبین هم در طب سنتی واریکوسل بسیار رواج دارد.
اگر شما هم در این بیماری دچار یبوست می شوید می توانید از خاکشیر برای درمان یبوست خود هم استفاده کنید تا این بیماری خیلی طاقت شما را کم نکند.
زالو در طب سنتی واریکوسل
یکی از بهترین راهکارهای در مانی بیماری واریکوسل زالو اندازی می باشد. اگر شما 4 تا 5 بار بر روی بیضه خود زالو بندازید طی یک ماه بیماری شما درمان می شود.

این عناوین را هم بخوانید