آموزش ماساژ کامل بدن

یکی از خوشایند ترین تجربه‌های زندگی روزمره، می‌تواند ماساژی باشد که در پایان یک روز به دوست، همسر یا والدین تان هدیه می‌دهید. منتظر چه هستید؟ در این مقاله، آموزش ماساژ کامل بدن را برای شما گردآوری کرده‌ایم. با ما باشید تا فنون آموزش ماساژ کامل بدن را به شما بیاموزیم.
آنچه که نیاز دارید


 یک اتاق ساکت و راحت که مزاحمتی برایتان ایجاد نشود.
 چند عدد حوله تمیز بالش، روانداز و زیرانداز محکم و تمیز
 روغن برای ماساژ که می‌تواند روغن اسطوخودوس (مناسب برای ریلکسیشن )، روغن نعناع (مناسب برای جوان سازی پوست ) و روغن گیاه شمعدانی باشد.
 شمع و موسیقی برای تلطیف فضای اتاق ماساژ از گرم بودن فضای اتاق مطمئن شوید.
 یک بالش را زیر سر و بالش دیگر را زیر زانوهای فرد قرار دهید.
 مقداری روغن ماساژ را روی دستان تان بریزید و به هم بمالید. آماده‌ی ماساژ شوید.
آموزش ماساژ کامل بدن- سر و گردن
از ماساژ پوست سر شروع کنید. با انگشتانتان حرکات دایره‌واری به شکل حلقه روی پوست سر انجام دهید و تمام پوست سر را ماساژ دهید. حالا به سمت پایین و گردن بروید. پشت سر را نیز با همین حرکات ماساژ دهید و مجددا حرکت را تکرار کنید. آموزش ماساژ کامل بدن - شانه و کمر ماساژ شانه باعث می‌شود که خستگی و تنش از فرد دور شود. ابتدا عضله ذوزنقه‌ای شکل که از قاعده گردن منشا می‌گیرد را پیدا کنید و با دست‌هایتان روی آن به آرامی فشار ایجاد کنید. حالا هر دو دستتان را بر روی دو طرف شانه ها بگذارید و به سمت جلو و عقب تکان دهید. در حین اجرای همین حرکت، فشار مناسبی به این قسمت‌ اعمال کنید. این حرکات را چند مرتبه انجام دهید. حال با انگشت شست به سمت مهره‌های کمری حرکت کنید و فشار اعمال کنید. همین مسیر را مجدد به سمت برگردید. این حرکت را چند مرتبه انجام دهید. مجددا ماساژ عضلات گردن را انجام دهید. سر را رو به یک سمت قرار دهید و طرف دیگر را ماساژ دهید و بالعکس.
آموزش ماساژ کامل بدن - دست‌ها و بازوها
کف دست فرد را بگیرید و با انگشت‌های شستتان به کف دست فشارهای محکمی وارد کنید. از وسط کف دست، ماساژ را به سمت اطراف و لبه‌های دست منتقل کنید. حال با استفاده از هم کف دست و هم انگشت دستانتان از مچ تا بازو را ماساژ دهید. برای ماساژ بایستی از پایین به سمت بالا حرکت کنید و ضربات آرام ولی طولانی روی دست اعمال کنید. این حرکات را چندین مرتبه تکرار کنید. دست دیگر را هم به همین نحو ماساژ دهید.
آموزش ماساژ کامل بدن - پاها و ران‌ها
حواستان باشد دارید جایی را ماساژ می‌دهید که فرد تمام روز از آن کار می‌کشد و احتمالا در آخر هر روز درد هم می‌کند! ابتدا از کف پا شروع کنید. با انگشت شست دستتان به قوس کف پا فشار محکمی وارد کنید. حالا از نوک انگشتان پا به سمت مچ پا، ضربات محکم و یکدستی را اعمال کنید. این حرکت را چند مرتبه تکرار کنید و هر بار فشار وارده را کمتر کنید. حالا مچ پا را به جلو و عقب حرکت دهید و سپس در تمامی جهات به گردش آورید تا خشکی آن برطرف شود. در آخر انگشتان پا را در دست بگیرید و سعی کنید در تمامی جهات به گردش آورید و ماساژ دهید. همین مراحل را روی پای دیگر اعمال کنید. برای ماساژ ساق پا می‌توانید از انگشتان شستتان کمک بگیرید. به سمت بالا حرکت کنید و فشار محکمی وارد کنید. برای ماساژ ران‌ها از کف دستتان استفاده کنید. یک کف دست را به سمت داخل ران و کف دست دیگر را به سمت خارج ران حرکت دهید.

این عناوین را هم بخوانید