چربی پوست صورت

چربی پوست صورت

چربی پوست صورت یکی از مواردی است که بسیاری از آن رنج می برند و سعی بر خلاص شدن از آن دارند. چرب بودن پوست می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و روش های درمانی آن نیز به گونه های مختلفی دسته بندی می شوند. چرب شدن پوست بی شک زیبایی فرد را تهدید خواهد کرد و سبب خواهد شد که لوازم آرایشی به خوبی بر روی پوست نماند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند به دنبال راه هایی هستند که این کار را به عقب بیندازند.

دلیل چربی پوست صورت
چرب شدن پوست صورت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در برخی افراد حتی به صورت ارثی وجود دارد و پس از شستشو صورت در کمترین زمان دچار چربی پوست می شوند. سبوم بیش از حد سبب چرب شدن پوست صورت می شود. توجه داشته باشید که سبوم سبب مراقبت از پوست خواهد شد و این ماده به شکل موم می باشد و حالت چربی خاصی دارد. این موم سبب هیدراته نگه داشتن پوست صورت شما خواهد شد. وجود سباسه بر روی پوست ضروری خواهد بود چرا که این موم می تواند سبب سالم نگه داشتن پوست صورت شما شود و این مقدار بالای سباسه می باشد که سبب چرب شدن پوست صورت خواهد شد.
علائم چربی پوست صورت
پوست های روغنی بیشترین تاثیر را بر پوست صورت خواهند گذاشت و علائم آن عبارتند از موارد زیر:
- این پوست ها چربی داشته و ظاهر براقی دارند و چربی موجود سبب براق شدن آن می شود.
- منافذ این پوست بسیار زیاد بوده و به صورت آشکار خواهد بود.
- پوست های چرب خشن و ضخیم به نظر خواهند آمد
- پوست های چربی معمولا به صورت مداوم جوش خواهند زد
- چربی پوست صورت سبب ایجاد جوش های سر سیاه بسیاری خواهد شد.
توجه داشته باشید که پوست های چرب امکان آرایش کردن نخواهند داشت و البته شدت چربی پوست صورت در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.
تغییرات هورمونی و همچنین استرس بالا سبب افزایش چربی پوست صورت خواهد شد و البته ژنتیک نیز بر این مورد بی تاثیر نخواهد بود.
درمان چربی پوست صورت
جهت از بین رفتن چربی پوست صورت راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که یکی از این راه ها را می توان درمان خانگی آن دانست. توجه داشته باشید که می توانید با کمترین هزینه ها اقدام به تاخیر انداختن چرب شدن پوست شوید. از جمله روش های خانگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سفیده تخم مرغ: جهت تاخیر انداختن چرب شدن پوست صورت می توانید سفیده تخم مرغ را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی صورت خود مالیده و سپس آن را بشویید.
آب لیمو: جهت رفع چربی پوست صورت خود می توانید از آب لیمو استفاده کنید و به همین منظور باید آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید. سپس این ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده و بعد از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را بشویید.
ماست: یکی از دیگر ماسک های موثر بر رفع چربی ها استفاده کردن از ماست حاوی عسل خواهد بود.

این عناوین را هم بخوانید