Previous Next

طب سنتی گیاهی ایران چیست

امروزه طب سنتی در کشور ما بسیار رایج شده است و اکثر مردم حتی برای یک بار هم که شده باشد از این طب سنتی استفاده کرده اند. این طب شاخه های متلفی در زمینه خودش دارد یکی از این شاخه ها طب سنتی گیاهی می باشد که بسیار پر خاصیت است.در طب سنتی گیاهی، از داروهای زیادی استفاده می شود.

تقریبا برای هر بیماری یک داروی گیاهی یافت می شود. در این مطلب به نمونه هایی از طب سنتی گیاهی اشاره کرده ایم.
طب سنتی گیاهی
اگر به یک داروخانه عطاری سری بزنید در قفسه های آنها انواع داروهای گیاهی برای درمان اغلب بیماری ها وجود دارد. که هر کدام از آنه با تجویز پزشک تجربی طب سنتی مورد استفاده شما قرار می گیرد.
طب سنتی گیاهان
پیاز عنصل
این گیاه دارویی در طب سنتی گیاهی برای ریزپش موی سکه ای از آن استفاده می کنند. در نگهداری از این گیاه باید خیلی مراقب باشیم. اگر در زمان استفاده از این دارو آن را به پوست سر بمالیم باعث زحخم شدن پوست سر می شود و تاول هایی را در سر ایجاد می کند. این گیاه برای درمان ریزش موی سر به صورت سکه ای بسیار مناسب است و اکثر کسانی که این مشکل را دارند حداقل یک بار این روش و طب سنتی گیاهی را امتحان کرده اند. و.قتی از این داروی گیاهی استفاده می کنید پوست یر شما سفت می شود و همانند چرم می شود. و بعد از مدتی که از آن استفاده کردیم موجب رویش مجدد موی سر می شود. البته جالب است که بدانید این گیاه برای درمان تنگی نفس هم توصیه می شود البته با تجویز پزشک.
برگ بو
بسیاری از ما، برگ بو را به عنوان خوشبو و خوش عطر کننده غذا می شناسیم و اکثر خانم ها در آشپزخانه خود این گیاه دارویی را دارند و به کمک آن بوی بد گوشت خام را در زمان پخت می گیرن. جالب است بدانید این گیاه خوش عطر و بو در خود یک مواد سمی دارد و جز گیاهان دارویی سمی به شمار می آید. باید بدانید که مصرف بیش ارز اندازه از این گیاه در "طب سنتی گیاهان" توصیه نمی شود و ممکن است عوارض احتمالی را در پی داشته باشد. در طب سنتی گیاهان مصرف برگ بو برای کاهش دادن درد دندان و درمان درد های کلیه و مثانه توصیه شده است و البته بدانید با تجویز پزشک طب سنتی این کار را انجام دهید. از برگ بو برای از بین بردن پشه ها و مگس ها هم می توانید استفاده کنید.
پوست ترنج در طب سنتی گیاهان
در طب سنتی گیاهان از پوست ترنج یا همان بالنگ برای روزهای آلوده و پر گردو غبار گفته شده است.این گیاه در شمال کشور بسیار یافت می شود و اکثرا در همه ی خانه های آن ها وجود دارد به خصوص در خانه مادربزرگ های مردم شمال دیده می شود. این دارو در آلودگی هوا بیار تسکین دهنده روح می باشد.از پوست ترنج در غذا و برای درست کردن مربا استفاده می کنند، حتما نام مربای بالنگ را شنیده اید. در طب سنتی گیاهان، این گیاه برای فشار خون، تصفیه خون و شادی و نشاط بسیار تاکید شده است.
عرق بیدمشک در طب سنتی گیاهان
از عرق بیدمشک در دوران بارداری بسیار استفاده می شود. این عرق از گیاه بیدمشک گرفته می شود و اسانس آن به منظور خوش عطر کردن شربت استفاده می شود.

این عناوین را هم بخوانید