آموزش پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن

آموزش پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن

پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1985 در ایتالیا انجام شد و سپس در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان یک روش ساده برای جوان سازی و از بین بردن سلولهای مرده پوست استفاده شد. اگر اطلاعات خوبی در مورد آموزش پاک سازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن می خواهید ، تا پایان این مقاله با ما باشید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن روشی است که در آن ، با استفاده از یک دستگاه خاص ، یک کریستال بسیار ظریف از اکسید آلومینیوم با فشار شدید با سطح پوست تماس می گیرد و یک برش بسیار کم عمق در لایه شاخی فوقانی پوست ایجاد می کند. همچنین مکش بر روی پوست انجام می شود و باعث جمع شدن بلورها در سطح پوست می شود و همچنین باعث بهبود جریان خون در ناحیه و فعال شدن فیبروبلاست ها ، ترمیم و شادابی پوست می شود. یکی دیگر از مزایای بزرگ دستگاه میکرودرم ابریژن افزایش تولید کلاژن در پوست است. بخاطر داشته باشید که هرچه میزان کلاژن سازی پوست شما بیشتر باشد ، در جوان سازی و شادابی آن نیز موثرتر خواهد بود. این روش پاکسازی صورت می تواند سوراخ های ریزی را در پوست بپوشاند و با کوچک شدن آنها به سلامت پوست کمک کند. برای انجام میکرودرم ابریژن ، ابتدا پوست را تمیز کرده و هرگونه آرایش و چربی را کاملاً پاک کنید ، سپس برای مدت زمان لازم ، بسته به نوع پوست و آسیب دیدگی شما که توسط پزشک تعیین می شود ، سایش در جهات مختلف و در قسمت های مختلف انجام می شود.

 

این مطلب را هم بخوانید: آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه ها


پوست یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت های بدن انسان است و اگر یک خراش کوچک روی آن ایجاد شود ، بسیار آزار دهنده است. زیبایی پوست در اینجا مورد توجه قرار گرفته است و ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. تقریباً 78٪ افراد جامعه از مشکلات پوستی رنج می برند. آنها مایل به انجام هر کاری برای حل مشکل پوستی شما هستند. یکی از راه های پاک سازی پوست ، میکرودرم ابریژن است که با عوارض جانبی بسیار کمی توانسته است نتایج بسیار خوبی ارائه دهد.

 

آموزش پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن؛ انواع آن

دستگاه میکرودرم ابریژن دارای نوک الماس است که میزان پوست کنده شده را به کمک فناوری خلا تعیین می کند. وقتی روی پوست قرار می گیرد ، قسمت های مرده را تشخیص و جدا می کند. نوک الماس این دستگاه معمولاً دردناک نیست اما در اندازه های مختلف وجود دارد. برای پوستی با لکه های کمتر ، دستگاه تقریباً دو بار لایه پوست را لایه برداری می کند. برای افرادی که روی صورت آنها لکه های قهوه ای عمیق وجود دارد ، آنها می توانند این کار را تا 3 بار انجام دهند.لازم به ذکر است که دستگاه میکرودرم ابریژن دارای نوک الماس و کریستال برای استفاده است. نوع آن بر اساس نوع پوست و میزان لکه ها انتخاب می شود. پس از استفاده از این روش پاک کننده ، صورت ممکن است زخم های سطحی داشته باشد. این کاملا طبیعی است و به زودی از بین می رود.

 

آموزش پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن باید مطابق با اصول انجام شود.

مانند تمام روش های مراقبت از پوست ، لازم است که افراد حرفه ای صورت را با میکرودرم ابریژن تمیز کنند. در این تکنیک ، مهارت حرف اول را می زند. هرچه فرد با این روش تجربه کمتری داشته باشد ، آسیب جدی به پوست می تواند باشد. از طرف دیگر ، باید توجه داشته باشید که این نوع نظافت باید در مراکز معتبری که جنبه های احتیاط و نظافت را رعایت می کنند ، انجام شود. با توجه به لایه بردار بودن این دستگاه ، در صورت عدم توجه به نکات بهداشتی ، آلودگی ها به راحتی وارد بدن شده و به پوست آسیب می رسانند. دستگاه میکرودرم ابریژن کلیه گواهینامه ها و مجوزهای مربوطه را از سازمان ها و مقامات ذیصلاح دریافت می کند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

 

آموزش پاکسازی پوست با دستگاه میکرودرم ابریژن؛ فرآیندهای کسب و کار

تمیز کردن پوست و از بین بردن جوش ها با میکرودرم ابریژن معمولاً 30-60 دقیقه طول می کشد. در این حالت ، بیماران باید بتوانند بهبود وضعیت پوستی خود را پس از اولین جلسه درمانی مشاهده کنند ، اما نتایج پایدار تنها در صورتی حاصل می شود که طی چند هفته با صلاحدید بیمار ، چند جلسه درمانی برای بیمار انجام شود. درمان میکرودرم ابریژن سلولهای مرده را از سطح پوست جمع می کند. اگرچه این روش بدون درد است ، اما در طول درمان بیمار به دلیل حرکت آهسته بلورها و از بین بردن لایه های قدیمی و آسیب دیده پوست ، ممکن است احساس گرما در سطح پوست خود را کمی احساس کند. برخی از بیماران این احساس را با ماساژ صورت مقایسه می کنند. پس از درمان ، لایه های جدیدی که روی پوست ظاهر می شوند معمولاً از حساسیت بیشتری برخوردار هستند ، بنابراین لازم است این لایه ها بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند.برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن در پاکسازی پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه با روش میکرودرم ابریژن ، مهم است که توصیه های مراقبت از بیمار پس از درمان از جمله تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست ، به دقت رعایت شود. همچنین ، مهم نیست که از قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب خودداری کنید و بلافاصله پس از درمان ، کرم را به پوست بمالید تا به سرعت بهبود یابد. بیمارانی که نمی توانند به طور کامل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پوست خودداری کنند ، استفاده از ضد آفتاب با سطح SPF 30 یا بالاتر ضروری است. در طول دوره نقاهت ، بیماران معمولاً بهبود سریعی در وضعیت پوستی خود دارند ، اما دستیابی به نتایج مطلوب و نهایی تا اتمام جلسات درمان پیشنهادی امکان پذیر نیست.

 

نتایج استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن چیست؟

  • لکه های پیری را از بین ببرید
  • جوش های سرسیاه را از بین ببرید و تمیز کنید
  • پوست صورت را تازه میکند
  • ضخیم شدن و سفت شدن پوست به دلیل تولید کلاژن.
  • چربی پوست را در پوست چرب کنترل می کند و فعالیت غدد را در پوست خشک تحریک می کند و به نرم و لطیف شدن پوست کمک می کند.
  • باعث نفوذ عمیق و اثر بهتر داروها می شود و اثر داروها را تا 10 برابر افزایش می دهد.
  • پوست روشن تر
  • چین و چروک های ظریف پوست را درمان می کند و به از بین بردن جای زخم های سطحی مانند جای جوش کمک میکند
  • اثر بخشی داروهای موضعی را افزایش می دهد و به درمان موثر لکه های پوستی و اختلاف رنگ در سطح پوست ، مانند ویتیلیگو کمک می کند.
  • به درمان جوش کمک می کند
  • میکرودرم ابریژن باعث کاهش حساسیت پوست در پوست های قرمز و حساس می شود.

در چه مواردی استفاده از میکرودرم ابریژن ممنوع است؟

  • افرادی که تبخال یا زگیل در صورت دارند.
  • افرادی که در 2 ماه گذشته جراحی صورت انجام داده اند.
  • افرادی که دارای زخم های عمیق ، کلوئیدهای فعال ، اختلالات ایمنی یا دیابت هستند.
  • زنان باردار نباید میکرودرم ابریژن را انجام دهند
  • بیماران تحت درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
  • افرادی که در طول پرتودرمانی در گردن هستند.
  • همچنین ، میکرودرم ابریژن برای افرادی که در 12 ماه گذشته Ecutan مصرف کرده اند و یا به پسوریازیس مبتلا هستند ، مناسب نیست.

 

همجنین بخوانید: درآمد پاکسازی پوست چقدر است؟

 

مزایای مصزف میکرودرم ابریژن نسبت به سایر روش ها

  • مزیت اصلی میکرودرم ابریژن این است که این روش کاملاً ساده است.
  • میکرودرم ابریژن را می توان در فواصل کوتاه انجام داد.این روش درمانی را می توان روی پوست با رنگهای مختلف و حتی بسیار تیره استفاده کرد.
  • این روش بدون درد است و نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی یا بی حسی موضعی نیست.
  • خال کوبی و خال کوبی را بردارید
  • لکه های بارداری را از بین میبرد
  • منافذ پوست را کاهش داده و حتی میبندد

پاکسازی با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن سریع و آسان است ، به همین دلیل به آن "لایه برداری زمان ناهار" نیز می گویند ، به این معنی که می توانید از این روش برای ناهار و بازگشت به کار استفاده کنید.

https://b2n.ir/m43590

 

منابع : فابن - مدیکال نیوز تودی - نمناک - رنسانس - واناسنتر

این عناوین را هم بخوانید