Previous Next

علت و راه های درمان قرمزی پوست صورت

قرمزی پوست صورت را می توان یکی از عارضه هایی دانست که امکان وقوع آن برای بسیاری امکان پذیر خواهد بود و توجه داشته باشید که این قرمزی می تواند علت های مختلفی داشته باشد و قبل از هرگونه اقدام درمانی باید ابتدا بدانید که دلیل قرمز شدن صورت چیست؟ آفتاب سوختگی نیز می تواند سبب قرمزی پوست صورت شود

اما این مورد به هیچ وجه ضرری به پوست نخواهد رساند و تنها تغییر رنگ بازه ای را شاهد خواهید بود. در صورت مشاهده هرگونه قرمزی پوست صورت نباید نگران باشید چرا که می توانید به روش های خانگی و در کمترین زمان اقدام به درمان آن نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:
علائم قرمزی پوست صورت
قرمزی پوست صورت می تواند علائم خاصی داشته باشد و با مشاهده این علائم باید پی ببرید که موضوع نیاز به بررسی خواهد داشت. از جمله مهمترین علائم قرمزی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- قرمز شدن گونه ها و بینی فرد که به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.
- مشخص شدن رگ های عنکبوتی شکل و کوچک که بر روی بینی و گونه ها مشاهده خواهند شد.
- در صورتی که فرد احساس خشکی و گزیدگی در پوست صورت داشته باشد و پوست صورت وی حالت زبری و برآمدگی خاصی پیدا کرده باشد.
- تحریک شدن چشم و آب آمدن از آنها و همچنین تغییر رنگ چشم به قرمز
- ناصاف شدن پوست و همچنین ضخیم شدن آن که معمولا در ناحیه بینی رخ می دهد.
موارد قابل توجه در هنگام مشاهده قرمزی پوست صورت
در صورتی که "قرمزی پوست صورت" را مشاهده نمودید باید سریعا نسبت به درمان آن اقدام نمایید چرا که هر چه زودتر به مشکل پی ببرید رفع آن آسان تر خواهد بود.در صورتی که پوست اطراف چشم های فرد به شکل سوختگی و گزیدگی در آمده باشد باید سریعا به متخصص مراجعه شود و در صورتی که درمان به موقع صورت نگیرد امکان تاثیر بر بینایی فرد نیز وجود خواهد داشت. در صورتی که پوست صورت شما دچار برافروختگی شده و سرخی خفیفی در آن مشاهده می شود سریعا نسبت به پیگیری مشکل اقدام نمایید و تا مشکل بالا نگرفته آن را درمان نمایید. برای رفع قرمزی های صورت که به روش های خانگی از بین نرفته اند می توانید از لیزر درمانی نیز استفاده نمایید.
درمان خانگی قرمزی پوست صورت
درمان خانگی قرمزی پوست صورت
همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد یکی از بهترین روش های درمان قرمزی پوست صورت را می توان روش های خانگی ان دانست چرا که هم هزینه کمتری داشته و هم بهترین نتیجه را خواهد داشت. برای درمان قرمزی پوست صورت خود می توانید از انواع ماسک های: آلوئه ورا، عسل، خیار، چای بابونه و... استفاده نمایید. ابتدا باید یکی از موارد ذکر شده را بر روی قسمت قرمز شده و یا کل صورت خود قرار دهید و حدود 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید تا ماسک به خوبی خشک شود و پس از گذشت این مدت می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را چندین بار تکرار نموده و شاهد از بین رفتن قرمزی صورت خود باشید.

این عناوین را هم بخوانید