طب سنتی رازیانه را بشناسید

رازیانه گیاهی است بسیار معطر که به صورت علفی می باشد و گل دار است و دارای برگ‌های نازک است و به عنوان گیاهی مملو از هورمون‌های زنانه یا همان استروژن شناخته شده است. تقویت کننده در بینایی و تسکین دهنده درد معده می باشد.طبع رازیانه بسیار گرم و خشک می باشد و برای رطوبت های بدن زنان را بسیار رفع کننده و عالی می باشد به طوری که هورمون های زنانه را تنظیم می کند.

طب سنتی رازیانه
در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشور ما از مشکلات بسیار زیادی رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران قاعدگی، نامنظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی را نام برد. در چنین شرایطی که هستیم می توانیم با مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را تسکین دهیم و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود.
در حال حاضر مصرف رازیانه در کشور ما بسیار زیاد می باشد و هم از میوه آن استفاده می شود و هم از روغن آن، که میوه و روغنی که از رازیانه بدست می آید را جهت درمان سرفه، برونشیت و درمان اختلالات هضمی مورداستفاده قرار می دهند.
خطرات و هشدار های طب سنتی رازیانه
در طب سنتی، رازیانه برای افرادی که مزاج گرمی دارند مفید نمی باشد و مضر است و هضم آن به کندی صورت می پذیرد و سبب ایجاد سستی در معده می شود.
به هیچ عنوان نباید بدون اطلاع پزشک نباید از رازیانه برای بیش از چند هفته استفاده کنیم، همچنین مصرف روغن و دانه رازیانه در دوران بارداری ممنوع می باشد.
در موارد بسیار کمی هم اشاره شده است که مصرف رازیانه به میزان زیاد می تواند موجب بدتر شدن نظم در دوران قاعدگی شود، که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت خوبی را به دست آورد.
در طب سنتی رازیانه یکی از معروفترین و اصلی ترین گیاهان دارویی به شمار می آید . گیاه رازیانه، که خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد، در زمینه درمان بیماری های زنان تاثیرات فوق العاده ای دارد.
تخم رازیانه که آنتی اکسیدان زیادی را در خود دارد و در طب سنتی به کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار کمک می کند. و همچنین بدانید تخم رازیـانه به پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون کمک می کند. به خاطر اینکه سرشار از فیبرهای گیاهی بوده است.
در طب سنتی رازیانه آمده است که مصرف درست و صحیح آن حدودا سی کیلو کالری به شما می دهد. در واقع رازیـانه یک سبزی کم کالری است که ۹۰ درصد آن آب می باشد. رازیانه باعث می شود که در بدن خود احساس سیری کنیم. و به همین علت شما را از پرخوری و ریزه‌خواری دور می‌کند. این گیاه پرخاصیت سرشار از پتاسیم است به همین دلیل هم بین سبزیجات دیورتیک یا همان ادرارآور جا دارد. اگر از احتباس آب رنج می‌برید یعنی اینکه بدنتان حالت پف کرده دارد نیز می‌توانید به این سبزی اعتماد کنید. چون مازاد آب جمع شده در بافت‌ها را از طریق ادرار از بدن خارج می‌کند.
رازیانه می تواند گیاه ضد پیری به حساب بیاید. رازیانه فرشته نجات خانم ها می باشد چون ویتامین ب 9 زیادی را در خود دارد، به این نوع ویتامین اسید فولیک نیز گفته می شود.

این عناوین را هم بخوانید