Previous Next

طب سنتی در هند

در هنوستان هم طب سنتی وجود دارد و از بهره بسیار بالایی برخوردارد می باشد. طب سنتی هند فقط مختص مردم هندوستان نیست و مردم کل جهان از این طب و شیوه ی آنها استفاده می کنند. در طب سنتی هند از گیاهان و داروهای گیاهی و سنتی زیادی استفاده می کنند در این مطلب بیشتر با این طب آشنا می شویم.

در گذشته های دور هندوستان را منبع گیاهان دارویی و ادویه جات معرفی کردند. در آن زمان طبیبان سنتی راهی هند می شدند تا از این گیاهان پرخاصیت استفاده کنند. و درباره ی طب سنتی هند اطلاعاتی بدست آورند.
گیاه البیش
این گیاه از گیاهان عجیب در طب سنتی هند می باشد که فقط در هنوستان یافت می شود. این گیاه در هند به این صورت استفاده می شد که میخواستند از رقیب خود پیروز شوند نوزاد دختر را می گرفتند و این گیاه را در گهواره و لباس نوزاد می گذاشتند و بعد در شیر نوزاد مخلوط می کردند و به خورد نوزاد می دادند. و وقتی این نوزاد بزرگ شد او را به پادشاه رقیب هدیه می دادند و وقتی پادشاه با او آمیزش می کرد توسط این گیاه سمی می مرد.
بعد حمام موهای خود را شانه نکنید
در طب سنتی هند آمده است که، درست است که ما هندی ها موضوع شانه کردن مو را بسیار مهم می دانیم و می گویند موهای خود را درست شانه کنید تا نشکنند، اما بر این موضوع معتقدند که نباید بعد از حمام موهای خیس را شانه کنید و موهای خود را به صورت طبیعی خشک کنیدتا دچار آسیب نشوندو تا مجبور نشدید از اتوی مو و سشوار استفاده نکنید. و می گویند قبل از حمام موهای خود را شانه کنید تا گره ای در موهای شما نباشد.
موهای خود را روغن مالی کنید
در طب سنتی هند این موضوع اشاره شده است که به موهای خود روغن بزنید این کار را حداقل 2 بار در هفته انجام دهید. قبل از حمام رفتن این کار را انجام دهید و برای موهای شما معجزه می کند و همه ی گره های موهای شما را باز می کند و موهای شما را صاف و شفاف و درخشان می کند. و باعث جریان خون در پوست شما می شود و در رشد موهای شما بسیار تاثیر دارد. بعد از روغن زدن که استحمام می کنید حواستان باشد با شامپوهای قوی موهایتان را نشویید.
طب سنتی هند و ماساژ درمانی
طب سنتی هند می گوید؛ ماساژ سر با روغن داغ برای پوست سر شما بسیار مفید است و پوست سر شما را نم دار می کند و باعث می شود همیشه رطوبت داشته باشد. برای ماساژ سر می توانید از روغن نارگیل، روغن بادام و زیتون استفاده کنید. می توانید روغن را در ظرفی بر روی شعله غیر مستقیم یا مایکروویو گرم کنید و تا حدی که گرمای آن پوست شما را نسوزاند. و روغن گرم شده را بر روی پوست سر خود بریزید و با کف دست سر خود را ماساژ دهید.
غذا خوردن در "طب سنتی هند"
سعی کنید صبحها کنجد بخورید، کنجد دارای کلسیم و منیزیم می باشد.
در وعده غذایی خود ماست داشته باشید
در رژیم غذایی خود سبزی، میوه، پروتیئن و ویتامین داشته باشید
ویتامینه کردن مو
ویتامینه کردن مو در طب سنتی هند و هندی ها بسیار مهم است، آنها در طول روز 10 دقیقه خیلی آرام پوست سر خود را ماساژ می دهند و با این کار از ریزش موهای خود جلوگیری می کنند. برای ماساژ می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید.

این عناوین را هم بخوانید