بادکش چیست و چگونه بیماریها را درمان میکند؟

بادکش درمانی یا حجامت روشی است که به انجام آن بسیار توصیه شده است در این روش از فنجان یا استکان های کوچک استفاده می کنند و یا از جنس چوبی آن هم می توان استفاده کرد. این طب سنتی برای جریان خون بسیار توصیه شده است. پیامبر اکرم(ص ) این کار را بسیار سفارش فرمودند.



بادکش درمانی یا حجامت روشی است که به انجام آن بسیار توصیه شده است در این روش از فنجان یا استکان های کوچک استفاده می کنند و یا از جنس چوبی آن هم می توان استفاده کرد. این طب سنتی برای جریان خون بسیار توصیه شده است. پیامبر اکرم(ص ) تاین کار را بسیار سفارش فرمودند.طب سنتی "بادکش" یکی از روش‌های است به نام طب مکمل یا طب جایگزین که از کشور چین رواج پیدا کرده است، این نوع درمان به‌صورت سنتی در هند و ایران هم رایج شده است و امروزه هم مردم زیادی طرفدار آموزش طب سنتی بادکش می باشند.
طب سنتی بادکش چیست؟

از زمان های قدیم طب سنتی بادکش در میان مردم بسیار رواج داشته است، که اوایل این کار به صورت سنتی با شاخ حیوانات انجام می شد. و به مرور زمان برای انجام این کار از استکان های چوبی استفاده کرده اند. با گرم کردن استکان ها بر روی آتش و قرار دادن آنها روی پوست این کار شروع می شود و زمانی که استکان ها خنک شد آن را از روی پوست برمی دارند. بهتر از 2 یا 3 ساعت قبل بادکش درمانی چیزی نخورید و با شکم خالی این کار انجام شود.

پیشنهاد ویژه: آموزش ماساژ در منزل به روش ساده و کاربردی

فواید طب سنتی بادکش

طب سنتی بادکش فواید زیادی دارد و مردم زیادی این روش را می پسندند و در شرایط مختلف آن را انتخاب می کنند مخصوصا کسانی که دچار دردهای عضلانی می شوند طب سنتی بادکش را انتخاب می کنند. طب سنتی بادکش به درمان مشکلات گوارشی و پوستی کمک می کند. و همچنین برای درمان بیماریهای زیر طب سنتی بادکش توصیه می شود:
سرفه
دیسک کمر
آکنه
زونا
و . . .

حتما بخوانید: طب سنتی لاغری را چگونه انجام میدهد؟

عوارض طب سنتی بادکش

معمولا طب سنتی بادکش عوارض زیادی را به همراه ندارد، و اگر کسی به آن حساسیت داشته باشد در حین انجام کار یا بعد از سریعأ نمایان می شود. کسانی که به طب سنتی بادکش حساسیت دارند عوارضی مانند:
سرگیجه
حالت تهوع
حس سبکی
از بین نرفتن جای زخم ها
و اگر بعد از انجام کار به خوبی نظافت و پانسمان نشود فرد دچار عفونت می شود و شاید دچار بیماریهایی مانند هپاتیت و ایدز شود.به همین خاطر باید به شخصی که این کار را انجام می دهد هشدار داد که تمام اصول بهداشتی و نطافت را به خوبی انجام دهند.

بادکش درمانی,بادکش چیست؟
مواردی که در طب سنتی بادکش باید به آن توجه کنیم

معمولا پزشکان اعتقاد و نگاه مثبتی به طب سنتی بادکش ندارند و از طرفی هم پزشکان سنتی و کسانی که این کار را به صورت تجربی انجام می دهند بسیار زیاد روی این مسئله تأکید دارند. ولی شما باید بدانید طب سنتی بادکش برای همه ی افراد توصیه نمی شود، مانند:

کودکان

زنان باردار

افراد بیمار و مسن

و خانم هایی که دوران پریودی را می گذرانند.

امروزه افراد زیادی هستند که با دوره هایی که می بینند، طب سنتی بادکش را انجام می دهند ولی ما باید بدانیم برای انتخاب این کار شخصی مطمئن را انتخاب کنیم و در انجام این کار کاملا حرفه ای و تخصصی باشد، مکان و وسایلی که از آن استفاده می کند کاملا تمیز باشد و مجوز لازم و مربوطه این کار را داشته باشد و شخص را در نظر بگیرد که شرایط جسمی مناسبی برای طب سنتی بادکش دارد یا نه؟

حتما حواستان باشد قبل از اینکه برای طب سنتی بادکش تصمیم بگیرید، با پزشک خود در میان بگذارید و از تصمیم خود در جریان بگذارید.

امیدواریم که مطالب براتون مفید واقع شود لطفا نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

این عناوین را هم بخوانید