بهترین راه های مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

بهترین راه های مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که میکرونیدلینگ یکی از راه های زیبایی صورت می باشد و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عمل میکرونیدلینگ سبب لایه برداری پوست صورت خواهد شد و به همین دلیل با پوستی حساس طرف خواهید بود

که حتما باید با مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آشنایی پیدا کرده و تمامی آنها را رعایت نمایید. لازم به ذکر است که حتما باید از آسیب دیدن پوست صورت خود جلوگیری نمایید چرا که هرگونه آسیب دیدگی به پوست سبب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.مراقبت بعد از میکرونیدلینگ از جمله مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید و این عمل از جمله اعمالی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و به خصوص خانمها بسیار اقدام به این کار می نمایند. توجه داشته باشید که این روش یکی از روش های موثر زیبایی می باشد و پوست صورت شما را بسیار صاف و شفاف تر خواهد کرد اما قبل و بعد از آن باید حتما به مواردی توجه داشته باشید که از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
توجه داشته باشید که حتما باید با بهترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آشنایی داشته باشید تا تمامی این مراقبت ها را به صورت کامل انجام دهید. یکی از مهمترین مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید جلوگیری از برخورد آب به پوست صورت می باشد. برخورد مستقیم آب به پوست صورت سبب التهاب پوست صورت شما خواهد شد و به همین دلیل باید از برخورد آب شیر به صورت خود جدا خودداری نمایید. استفاده کردن از کرم های ضد آفتاب نیز برای پوست صورت بسیار مضر خواهد بود و به همین دلیل نباید از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید. پس از میکرونیدلینگ پوست صورت خشک خواهد شد که به همین دلیل استفاده کردن از کرم های ترمیم کننده می تواند مناسب ترین انتخاب باشد. استفاده کردن از میکرونیدلینگ سبب افزایش کلاژن پوست صورت خواهد شد که این امر سبب صافی و شفافیت هرچه تمام تر پوست صورت خواهد شد. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ از لوازم آرایشی استفاده کنید چرا که ممکن است سبب عفونت های پوستی و ا التهاب آن شود.
تغذیه از جمله مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
یکی از "مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ" را می توان تغذیه مناسب دانست که حتما باید به آن توجه داشته باشید. پس از میکرونیدلینگ باید حتما خورد و خوراک خود را کنترل نمایید و یکی از مهمترین موارد را می توان اجتناب از خوردن غذاهای تند دانست. از خوردن نوشیدنی های گرم نیز باید اجتناب نمایید چرا که خوردن آن می تواند سبب ایجاد التهاب پوستی شود. در حالت کلی تا 24 ساعت پس از میکرونیدلینگ باید از خوردن و آشامیدن موادی که جریان خود را افزایش می دهد خودداری نمایید تا التهاب پوستی در صورت شما ایجاد نشود. از خوردن نوشیدنی های الکلی تا 24 ساعت پس از میکرونیدلینگ باید جدا خودداری نمایید چرا که عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. نوشیدن آب و مایعات خنک قبل و همچنین بعد از میکرونیدلینگ نباید فراموش شود و از جمله مهمترین مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ می باشد که حتما باید رعایت شود. بهترین انتخاب برای شما امتحان نوشیدنی های تازه ای خواهد بود که حاوی ویتامین C باشد. در حالت کلی ویتامین ها سبب خواهند شد که سوخت و ساز بدن شما به بهترین شکل ممکن کنترل شده و به ترمیم هرچه سریعتر پوست صورتتان کمک شود.
استفاده نکردن از کرم از جمله مراقبت پس از میکرونیدلینگ
یکی از راه های "مراقبت بعد از میکرونیدلینگ" را می توان استفاده نکردن از کرم های لایه بردار و محرک دانست. پس از انجام عمل میکرونیدلینگ پوست صورت بسیار حساس تر خواهد شد و به همین دلیل باید حداقل چند روز استفاده کردن از انواع کرم ها که خاصیت اسیدی دارند را ممنوع کنید. در صورت استفاده از کرم های لایه بردار سبب تحریک پوست صورت شده و التهاب و قرمزی به دنبال خواهد داشت و شدیدا توصیه می شود که از مصرف این مواد خودداری نمایید.
استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب
همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد میکرونیدلینگ سبب لایه برداری پوست شده و تمامی منافذ آن را باز خواهد کرد و کرم های ضد آفتاب برای استفاده پوست های معمولی تولید شده اند و در صورت استفاده پس از میکرونیدلینگ ذرات آن به داخل پوست نفوذ خواهند کرد و امکان ایجاد عفونت های پوست و سایر مشکلات وجود خواهد داشت. جهت مراقبت بعد از میکرونیدلینگ باید به مدت 48 ساعت در خانه بمانید و از خوردن اشعه خورشید به پوست صورت خود جلوگیری نمایید و بهتر است از فاصله نزدیک به مانیتور و یا صفحه گوشی نگاه نکنید. جهت مراقبت بعد از میکرونیدلینگ می توانید از پماد زینک اکسید استفاده نمایید و این پماد هم به عنوان یک ضد آفتاب عمل کرده و هم می تواند به ترمیم و بازسازی پوست صورت شما کمک نماید.
مراقبت بعد از میکرونیدلینگ از نظر تغذیه
مراقبت بعد از میکرونیدلینگ از نظر تغذیه
جهت مراقبت بعد از میکرونیدلینگ باید از خوردن و آشامیدن برخی موارد خودداری نمایید و یکی از مهمترین ممنوعات را می توان خوردن نوشیدنی های الکلی دانست که به شدت سلامت این پوست را تهدید خواهد کرد. در حالت کلی باید گفت باید کارهایی که سبب افزایش جریان خود خواهد شد را متوقف نمایید تا دچار هیچگونه آسیبی نشوید. از خوردن نوشیدنی های داغ و همچنین غذاهای تند نیز باید پرهیز نمایید و پس از عمل بهتر است آبمیوه خنک میل نمایید و مقدار ویتامین C بالا بر سلامت پوست تاثیرگذار خواهد بود.
مراقبت بعد از میکرونیدلینگ از نظر استحمام
استحمام کردن سبب آسیب رسیدن به بافت پوست خواهد شد و به هیچ وجه نباید بلافاصله پس از میکرونیدلینگ پوست صورت با آب شیر تماس داشته باشد. بهتر است تا 24 ساعت پس از این عمل استحمام نکنید و این امر سبب جلوگیری از عفونت های پوستی و همچنین آلودگی های ناشی از آن خواهد شد. البته می توانید با سرم نمکی موضع را استریل نمایید اما رعایت کردن عدم استحمام بهترین روش خواهد بود.

این عناوین را هم بخوانید