یبوست در طب سنتی

یبوست در طب سنتی

یبوست به زمانی گفته می شود که افراد نمی توانند به موقع دستشویی بروند و دچار مشکل گوارشی می شوند. و نشانه های یبوست بوی بد دهان، تنفس بدبو، ناراحتی های در معده مثل تهوع و ترش کردن معده و . . . می باشد که در افراد متفاوت می باشد. در این مطلب شما را با طب سنتی یبوست آشنا می کنیم.

زمانی که فرد دچار یبوست می شود حرکات روده ی فرد کم می شود و به سختی و نا منظم کار می کند. یبوست می تواند دلیل و سرچشمه انواع بیماری ها باشد و می تواند خفیف و شدید و حاد باشد. در یبوست های خفیف هر دو سه روز یک بار اجابت مزاج اتفاق می افتد و اگر اجابت مزاج با فاصله بیشتر از سه روز باشد یعنی فرد دچار یبوست شدید شده است و افرادی که در این امر مشکل چند ساله دارند دچار یبوست حاد هستند.در این مطلب به کمک طب سنتی یبوست شما را از این مشکل نجات می دهیم.
از دلایل یبوست چیست؟
یکی از مهم ترین دلیل یبوست ورزش نکردن و تحرک نداشتن می باشد. اگر شما سعی کنید مدام هر روز، روزی نیم ساعت ورزش کنید دچار یبوست نمی شوید. البته این را بدانید که منظور از ورزش کردن ورزش های سنگین نیست زیرا بعضی از ورزش ها به خودی خود فرد را دچار یبوست می کند. برای اینکه یبوست شما برطرف شود بهترین ورزش می تواند پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش هایی که شکم شما را تقویت کند باشد.
و بدانید که در طب سنتی یبوست ورزش کردن نوعی ملین محسوب می شود.
عواملی که در یبوست نقش دارند:
عادت های بد غذا خوردن
نامنظم غذا خوردن
کم مصرف کردن مایعات و سبزیجات
مصرف بیش از حد چای و قهوه و نوشابه
استرس، فشارهای عصبی و اضطراب
تحرک نداشتن
بالا رفتن سن
درمان خانگی یبوست
در طب سنتی یبوست آمده است که افرادی که دچار یبوست شده اند اگر اول صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم را با چند قطره آبلیمو میل کنند تاثیر مثبتی در برطرف شدن یبوست فرد دارد.
خاکشیر هم در "طب سنتی یبوست" بسیار تاکید شده است، اگر خاکشیر را در آب مخلوط کنید و اول صبح یا آخر شب میل کنید به شما در این مشکل کمک خواهد کرد.
در طب سنتی یبوست آب کله پاچه هم بیان شده است، آب کله پاچه باعث می شود رطوبت بدن شما زیاد شود و مواد زائد از روده های شما دفع می شود. کسانی که دچار یبوست می شوند اگر در هفته دو بار آب کله پاچه بخورند مشکلشان تا حدی برطرف می شود.
در طب سنتی آب انجیر برای یبوست بسیار سفارش شده است، اگر شما 7 عدد انجیر را در یک لیوان آب قرار دهید و بعد از یک ساعت شربت آن را بخورید مشکل یبوست شما برطرف می شود زیرا انجیر یک ملین بسیار قوی شناخته شده است.
روغن زیتون هم یک ملین بسیار قوی می باشد و در درمان یبوست بسیار موثر می باشد.
سعی کنید بیشتر از میوه و سبزی و غذاهایی که دارای فیبر هستند استفاده کنید، از سالاد و سبزی و فلفل دلمه بسیار استفاده کنید زیرا میوه های سبز دارای ملین می باشند.
سیب، موز، خربزه و . . . میوه هایی هستند که در دمان و پیشگیری یبوست کمک کننده ی بسیار قوی می باشد.
در طب سنتی یبوست رازیانه هم آمده است، اگر یک قاشق چایخوری رازیانه را با یک لیوان آب در موقع خواب بخوریم در برطرف شدن یبوست بسیار کمک می کند.

این عناوین را هم بخوانید