راهکار طب سنتی برای سرفه چیست؟

راهکار طب سنتی برای سرفه چیست؟

سرفه نوعی بیماری است که سیستم دفاعی بدن را مختل می کند که برای دفع ترشحات اضافی در هنگام بیماری ایجاد می شود. برای درمان سرفه ر.وش ها و داروهای شیمیایی با دز پایین و بالای زیادی وجود دارد اما ما در این مطلب شما را با طب سنتی سرفه آشنا می کنیم.در ابتدا باید علل و ایجاد سرفه را بدانیم، زیرا سرفه از بیماری های خاصی نشات می گیرد.

برای اینکه بدانیم علت سرفه ما چیست به پزشک مراجعه کنید. البته این نکته را هم بدانید که سرفه گاهی بر اثر آلرژی و حساسیت و یا گرد و خاک به وجود می آید. ما در این مطلب شما را با طب سنتی سرفه بیشتر آشنا می کنیم.
علت های سرفه
قرار گرفتن در مقابل دود سیگار و گردو خاک
ترشحات اضافی که در مجاری وجود دارد
در معرض مواد شیمیایی قرار گرفتن
و ابتلا به بیماری های خاص مانند سیاه سرفه و بیماری های قلبی و عروقی
انواع سرفه:
سرفه هم می تواند خشک باشد و هم خلط دار و ترشح دار
ما می توانیم برای "درمان سرفه" از هر نوع از گیاهان دارویی و طب سنتی سرفه استفاده کنیم.
عسل : یکی از موثرترین و مفید ترین مواد غذایی که در درمان سرفه بسیار می تواند کمک کند عسل طبیعی می باشد؛ عسل به گلویی که تحریک شده و باعث سرفه می شود کمک می کند تا سرفه کاهش یابد. بیماران مبتلا به این سرفه ها می توانند عسل را با موادی مانند فلفل، لیمو، شیر و دارچین ترکیب کنند و روزی دوبار از آن استفاده کنند تا این بیماری آزار دهنده کاهش یابد.
بخور آب
بخور آب یکی از گزینه های مناسبی است که فایده های زیادی برای درمان این نوع سرفه ها دارد و با رفع گرفتگی بینی، مرطوب شده و مجراهای تنفسی را منجر به درمان سرفه می کند.
دمنوش های طبیعی:
برای درمان سرفه ها می توانیم از داروهای گیاهی مانند: زنجبیل، عسل و دارچین و . . . استفاده کنیم. می توانیم این ترکیب را 15 دقیقه بجوشانیم و چند بار در روز از آن استفاده کنیم.
البته این را هم بدانید که دمنوش عناب و زنجبیل هم در کاهش سرفه بی تاثیر نیست.
برگ آواکادوو یکی دیگر از گیاهان دارویی در طب سنتی سرفه است که برای کاهش دادن و درمانبیمار ی تنفسی و سرفه مفید می باشد. جالب است بدانید که برگ های آواکادوو به کاهش سرفه و عفونت های سینوزیتی حتما کمک بزرگی می کند. امروزه کسانی که به این بیماری مزمن دچار می شوند به سراغ این داروی گیاهی می روند.
آویشن : داروی گیاهی است که دم کرده آن برای سرفه های خشک و شدید بسیار مفید می باشد.
درست است که سرفه به تمیز کردن گلو و راه های تنفسی کمک می کند ولی ادامه دار شدن آن بسیار دردناک و زجرآور می شوند.
این بیماری که ناشی از ویروس ها، باکتریها و ... می باشند بهتر است با طب سنتی سرفه و داروهای گیاهی مختلف درمان شود.
سیر در درمان سرفه بسیار مفید می باشد:
چند حبه سیر را با یک لیوان آب بجوشانید.
و بعد ازاینکه به جوش آمد کمی پونه کوهی را به آن اضافه کنید و بعد از خنک شدن در دمای اتاق به آن کمی عسل اضافه کنید و آن را میل کنید. این ترکیب در طب سنتی سرفه بسیار تاکید شده است.
البته یک روش دیگر هم برای استفاده از سیر وجود دارد، اینکه چند حبه سیر را بگیرید و آن را له کنیدو با کمی عسل و روغن میخک مخلوط کنید و آن را میل کنید و سرفه های شما را کاهش می دهد.

این عناوین را هم بخوانید